14:22 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رضا شیوا

خودروسازان می خواهند ماهانه گران کنند/ زمان ارزانی خودرو
نماد برتر- با وجود نقدهای مطرح شده در رابطه با نحوه قیمت گذاری و فروش خودرو و وضعیت بازار، رئیس شورای رقابت می گوید با وضعیت ناپایدار اقتصادی فعلی و عرضه محدود در مقابل تقاضای کذایی بهترین و منصفانه ترین روش در دستور کار قرار گرفته و چاره ای جز افزایش قیمت هر سه ماه یکبار و فروش از طریق قرعه کشی نداشته‌اند.
بعد از بورس کجا بهتر از خودرو؟!
نماد برتر- قیمت خودرو از جمله بحث‌های داغ و پرحاشیه است که طی سال‌های اخیر با تبدیل آن به کالای سرمایه‌ای و همچنین ایجاد فاصله قیمتی بین کارخانه و بازار و به دنبال آن جذابیت خرید از کارخانه و فروش در بازار آزاد آرام و قرار پیدا نمی‌کند. در این میان برخی تصمیم‌گیری‌ها و عدم تناسب عرضه و تقاضا نیز بازار آن را ملتهب‌تر کرده است. گزاش زیر به بررسی و تحلیل بازار خودرو و قیمت آن با توجه به ورود دوباره شورای رقابت به حوزه قیمت‌گذای‌ خودرو از ابتدای امسال و تصویب افزایش قیمت رسمی خودروها به صورت فصلی و همچنین اوج‌گیری قیمت‌ها در بازار آزاد می‌پردازد.
افسار قیمت خودرو در دست کیست؟
نماد برتر- افزایش قابل توجه قیمت خودروها موضوعی است که حرف و حدیثهای زیادی را به دنبال داشته است. در همین رابطه رییس شورای رقابت به عنوان نهاد تصمیم‌گیر در بخش قیمت‌گذاری کارخانه‌ای محصولات خودروسازان و معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و تنی چند از فعالان این عرصه این موضوع را مورد بررسی قرار دادند.
ورود خودرو به بورس منتفی شد/ برای ثبت نام کلک می زدند
نماد برتر- رئیس شورای رقابت با اعلام این‌که ورود خودرو به بورس رای نیاورده و فعلا منتفی شده است، گفت: تا وقتی که عرضه تا این حد محدود است ورود خودرو به بورس نه تنها نمی‌تواند مشکل بازار آن را حل کند بلکه ممکن است با توجه به حجم گسترده تفاضا، قیمت‌های بالاتری در بورس کشف شود.
رئیس شورای رقابت: قیمت‌گذار خودرو کیست که شورا در مورد آن نظر دهد؟!
پایگاه خبری راد: گرچه مصوبه اخیر مجلس، شرکت‌های خودروسازی را موظف به اعلام قیمت تمام شده در هنگام فروش به شورای رقابت می‌کند و تا حدی بازگشت شورا به بحث قیمت‌گذاری را جدی کرده است، ولی از نگاه رئیس شورای رقابت این مصوبه ابهاماتی دارد و این‌که قیمت‌گذار چه کسی است، خود جای سوال دارد.
قیمت خودرو امروز بازنگری می‌شود
پایگاه خبری راد:رئیس شورای رقابت با اشاره به بازنگری قیمت خودرو در جلسه امروز این شورا شروط پیش‌فروش خودرو برای رسیدن خودرو به دست مصرف‌کننده واقعی را پیشنهاد کرد که قرار است در جلسه امروز مطرح شود.
مقصر اصلی گرانی خودرو کیست؟
پایگاه خبری راد: بازار ملتهب خودرو که این روزها بیش از گذشته آشفته است، انگشت اتهام را به سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و شورای رقابت گرفته است.
پالس منفی شورای رقابت به بازار خودرو!
پایگاه خبری راد: هفته گذشته رئیس شورای رقابت از احتمال بازنگری و افزایش قیمت خودروهای داخلی از سوی این شورا خبر داد.
قطب سوم خودرو سازی در کشور ایده ای که بر روی کاغذ ماند
پایگاه خبری راد: انحصار در حوزه خودروسازی کشور به معضلی جدی و چالش برانگیز در یکی از پر سرو صداترین صنایع کشور تبدیل شده و تا زمانی که شاهد شکست این انحصار نباشیم انتظار حصول توفیقات شایسته در این بخش نزدیک به محال خواهد بود.
قیمت نهایی کوئیک، 2هفته آینده اعلام می شود
پایگاه خبری راد: رئیس شورای رقابت در خصوص زمان اعلام نهایی قیمت کوئیک سایپا گفت: تا دو هفته آینده قیمت این محصول داخلی را اعلام خواهیم کرد.
افزایش ۷ میلیونی قیمت خودرو از کارخانه تا بازار طبیعی نیست
پایگاه خبری راد: رئیس شورای رقابت خاطرنشان کرد: از درب کارخانه تا بازار مصرف، افزایش ۴۰۰ هزار تومانی طبیعی است، افزایش هفت میلیون تومانی برخی خودروها مثل رنوساندرو در چارچوب مقررات و دستورالعمل تنظیمی ما نیست و نظارتی بر آنها نیست.
ورود شورای رقابت به قیمت‌ خودروهای جدید؟
پایگاه خبری راد: ایکاپ (شرکت مشترک ایران خودرو و پژو) در حالی با ارسال نامه‌ای به شورای رقابت، نظر این شورا را در مورد قیمت پژو 2008 جویا شده که با این اقدام، عملا پای شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودروهای پسابرجامی باز شد.
صفحه قبل | صفحه بعد